пятница, 28 декабря 2012 г.

 

Короткий опис появи і виникнення найбільш популярний стилів і напрямів електронної музики.

Ambient (англ. ambient - навколишнє) - музичний жанр, що включає в себе елементи цілого ряду різних стилів - джазу, нью-ейдж, електронної музики, року, реггі, сучасної академічної музики, етномузики. Вважається, що в музику цей термін ввів Брайан Іно. Однак насправді він лише назвав так свій перший альбом, записаний у цьому стилі, і тільки через деякий час назву перенеслося на весь стиль. Термін ембієнт з'явився в 70-х роках XX століття. Амбіент ділиться на класичний та електронний. Іно використовував шуми з навколишнього його життя та акустичні інструменти - це був класичний ембієнт. Зараз широко розповсюджений електронний ембієнт - суміш тихої, що огортає, музики без певного ритму, віддалених голосів, реверберації та ін. Однак ряд виконавців електронного ембієнту використовують шуми навколишнього середовища у своїх альбомах (наприклад, The Orb) та інші прийоми класичного ембієнту.

Downtempo (англ. downtempo - занижений темп) або даунбіт (downbeat) - стиль в сучасній електронній музиці. Музика характеризується повільним ритмом, найчастіше ламаним. По суті це лоу-фай. Близька до тріп-хопу, але менш давить і депресивна.

Electro - скорочення від Electro funk (так само відомо як robot hip hop) це стиль електронної музики що взяла своє коріння з хіп-хопу. Дуже великий вплив на стиль надали Kraftwerk і funk. Музика в цьому стилі звучить дуже електронно ( "з комп'ютерного"), творці такої музики намагаються не використовувати звуки живої природи, навіть вокал звичайно спотворюється для передачі більш "темного" і "механічного" відтінку (наприклад, за допомогою vocoder'a). Основна ідея всієї музики цього стилю повністю запозичена у Kraftwerk, тобто роботи, комп'ютери, ядерна фізика, технологічне майбутнє. Багато виконавців черпають натхнення з фантастики.

House - У середині 80-х в Чикаго виник новий вид танцювальної музики - хаус. Він просто з'явився. Десять років по тому він здається звичайним і звичним, проте тоді він дійсно був новиною. Ця музика була створена для танців, і в ній використовувалися нові електронно-музичні інструменти. Тоді вона була андерграундною і притягувала до себе самих ультрасучасних законодавців моди. Деякі записи тих часів до цих пір звучать досить цікаво і сучасно.Назва походить від клубу Warehouse (склад). Саме там чиказькі ді-джеї вперше спробували міксувати сингли групи Kraftwerk зі звуком кардинально нового для того часу пристрою під назвою драм-машина. Вони зверталися до традицій андеграунда і кращі сучасні треки все ще звучать трохи "андеграундово", можливо також через якість запису. Корені цієї музики - диско. Характерним є ритм дискотеки, свінгове звучання, заводні мелодії і загальний настрій радості і веселощів. Одним словом - музика для щасливих. Структура класичного хауса вельми проста: стандартний розмір 4 / 4 і не дуже швидкий темп (близько 120BPM). На другу і четверту чверть зазвичай потрапляє "сольник" або клеп, на кожну шістнадцяту частку звучить хет (у проміжку між бас. Бочкою). Хаусові треки, як правило, наповнені яскравими і красивими пасажами, мажорними акордами і простими, але такими, що запам'ятовуються мелодіями. Коріння стилю йдуть від такої музики, як диско і соул.


Еlectro House - це суміш двох стилів Electro та House. На початку 80-х років призвело до появи нового альтернативного стилю музики - Electro. Незважаючи на великий успіх, стиль був швидко витіснений в середині 80-х років з появою Hip Hop руху, побудованого скоріше на семплюванні, ніж на лінії синтезатора. Тим не меньше, багато Techno і Dance музиканти продовжували повертатися до такого звуку, а повномасштабне відродження Electro сталося в Детройті і Великобританії в середині 90-х років. House з'явився в середині 80-х в Чикаго. В епоху неподільного владарювання Disco, цей стиль був вельми химерним і, безумовно, ультрамодним в досить вузьких прогресивних колах. Стиль House був створений виключно для танців і створювався винятково за допомогою електронних музичних інструментів - драм-машин і синтезаторів. House - не дуже швидка, порядку 130 - 140 BPM, що супроводжується абсолютно прямим бітом, на кожній шістнадцятій частці звучить хет. Сучасний House повернувся до "коріння" і почав використовувати безліч елементів Disco, так що під кінець дев'яностих сталося справжнє відродження цього стилю.

Techno - це жанр електронної музики, що зародився в середині 1980-их років в Детройті і його околицях і згодом підхоплений європейськими продюсерами. Він характеризується штучністю звуку, акцентом на механічних ритмах, багаторазовим повторенням структурних елементів музичного твору. «Техно - це музика, яка звучить, як технологія», - говорить Хуан Аткінс (англ. Juan Atkins), один із засновників жанру.

Trance - піджанр танцювальної електронної музики, що виник і активно розвивався в 1990-х роках.
Перш за все транс - це ритм. У цьому стилі, сформований на основі німецького техно і хардкор початку 90-х, акцент робився на короткі синтезаторні партії, нескінченно повторювані на всьому протязі композицій, що дійсно вводило слухача в стан трансу, близького до релігійного. Незважаючи на деякий занепад інтересу до Trance в середині 90-х, він знову помітно відродився пізніше, і до кінця десятиліття став самим популярним стилем танцювальної музики у світі, потіснивши хаус. Мета цієї музики - перенести тебе в інші світи за допомогою руху. Пластичний і чіткий, дуже "космічний", транс рідко переходить поза "150 bpm" (150 ударів за хвилину).


Hardcore. Це великої швидкості музика. Ритми зі швидкістю від 150 до 220 ударів на хвилину. Знавці кажуть, що якщо слухати таку музику досить довго, виникає відчуття, що світ перетворився у величезну бензопилу. Hardcore - це просто прискорення Techno плюс фрагменти відомих пісень, які в результаті звучать так, ніби хтось переключив швидкість програвача з 33-х на 45 оборотів в хвилину. Іноді здається, що це просто старий добрий Speed-Metal, але з техно-бітом в якості підкладки. Але це тільки здається ..


Breakbeat (англ. breakbeat - ламаний ритм) - термін, що об'єднує під собою клас жанрів електронної музики на основі барабанної партії з ламаним ритмом, або ж безпосередньо самі ці барабанні партії. Ламаність ритму досягається за рахунок зсуву сильних долей такту на слабкі або ж за рахунок одночасного сполучення двох і більше незалежних ритмів (поліритмія). Брейкбіт може мати як регулярну структуру, тобто постійно використовується один і той ж ритмічний малюнок (брейк), так і нерегулярну зі сполученням різних ритмічних малюнків. Звичайно брейки семплюються зі старих записів фанку та диско або створюються на драм-машинах.

Drum and bass (англ. Drum and bass; також часто скорочують - d & b, в російському - днб) - жанр електронної музики. Спочатку як відгалуження британської сцени брейкбіту і рейву, драм-енд-бейс виник, коли музиканти почали змішувати бас із реггі з прискореним брейкбітом з хіп-хопу. Піонери жанру, Fabio, Grooverider, Andy C, Roni Size, DJ SS, Brockie, Mickey Finn, Kenny Ken, Goldie та інші діджеї швидко стали зірками в драм-енд-бейс, з того часу також названим джангл (англ. jungle). В принципі немає суттєвої різниці між термінами «drum and bass» і «jungle». Деякі називають джангл старі записи першої половини 90-х років, а Drum and Bass вважають як істотно просунутий джангл з новими елементами. Інші для стислості використовують термін «jungle» для позначення рагга-джангла, характерного піджанру драм-енд-бейс. У США використовують об'єднаний термін «Jungle Drum and Bass» (JDB), який більше мало де використовують. Можливо, сама розповсюджена точка зору, що ці терміни синонімічні, взаємозамінні, що джангл - це драм-енд-бейс, а драм-енд-бейс - це джангл.

Industrial (Індастріал) - музичний напрямок, що відрізняється вираженою експериментальною і особливою естетикою механічних і інших промислових звуків.




Досить цікавий проект від www.di.fm і www.ishkur.com, провідник по електронній музиці: http://techno.org/electronic-music-guide/
В даному провіднику можна подивитися від якого стилю і в якому році пішов той чи інший напрямок музики. Окремо можна послухати музичні зразки кожного напрямку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий